Výklad na peníze podruhé

Minulý příklad nebyl zrovna klasickou ukázkou výkladu na finanční situaci, proto jsem se rozhodla zařadit stejný typ výkladu a stejnou otázku pro jiného tazatele. Jde stále o výkladový vzorec na čtyři karty, jehož princip jsem popsala zde.

Otázka dnešního tazatele: Jaká bude moje finanční situace v horizontu do tří let?

Obrázky vytažených karet vidíte nad článkem. A kdyby vás snad mátlo, že jich je pět místo čtyř, měla jsem prostě nutkání za Slunce ještě vytáhnout dodatkovou kartu směřující za časový horizont definovaný v otázce.

Při práci s kartami nic není dogma, člověk musí být stále otevřený a připravený následovat intuici. Ve svých začátcích jsem si sice ověřila, že výklad funguje i pokud postupujete otrocky podle manuálů, ale větší otevřenost intuitivním vhledům poskytuje košatější a ucelenější výsledek.

První pozice – situace. Vidíme ohnivého rytíře holí, který neohroženě postupuje vpřed, je zaměřen na dosažení svého cíle. Tazateli rozhodně nechybí ambice, je jimi přímo nadupán, velké výzvy mu nejsou cizí. Z té karty peníze čiší, nepřijde mi, že aktuálně tazatel trpí nouzí, což bývá průvodní znak otázky na peníze. Ha, předsudek! Pryč s ním, jinak je výklad ohrožen. Zeptala jsem se proto té první karty na motivaci tazatele k položení otázky. A z karty do popředí vystoupilo srdce ze spodní části karty. Bylo zřetelné a plápolající, hrdě oznamovalo novou lásku a touhu tazatele snést nové princezně poklady k nohám. Jakoby se trochu bál, že když nebude mít opravdu dostatek peněz, ztratí lesk v očích své nové lásky a mohl by o ni přijít. V tu chvíli jsem tazateli porozuměla a první karta výkladu splnila svou misi.

Druhá pozice – minulost, vztažená k otázce a výkladu první karty. Princezna pohárů dokládá, že mělo smysl zabývat se u první karty tou motivací. Z celé princezny na mě nejvíc vystupuje bezpečný krunýř želvy, kterou drží princezna v rukou jako na zlatém podnose. Tazatel už v minulosti nosil všechno zlato domů, aby se jeho žena mohla cítit princeznou a rodina byla v maximálním bezpečí. V té želvě jsem vnímala přítomnost dětí a jejich postavení na rovině svatého grálu. I z téhle karty čiší peníze, tazatel tedy i v minulosti peníze vydělat uměl a investoval je v míře více než hojné do ženy a dětí.

Třetí pozice – přítomnost. Eso disků představuje nový začátek na fyzické rovině, je to semínko připravené klíčit a růst. A z nějakého důvodu mám pocit, že je to opravdu nový vztah, který je na hranici usazení (zahnízdění). Něco se tedy muselo s tou původní princeznou pokazit. Vrátila jsem se na okamžik do druhé karty a zeptala se jí. Odpověď přišla rychle – zdi zlatého paláce byly příliš těsné. Žena i děti měly úplně všechno kromě svobody pohybu. Už nemohly uvnitř zdravě prospívat, došlo k rozchodu, ale rány už se zacelily.

Z esa disků křičí touha založit novou rodinu, postavit nový palác a do něj přivést další děti. A tazatel se vlastně svou otázkou na peníze ptá na budoucí prosperitu svého vztahu. Už první karta prozradila, že i kdyby vydělal vagón peněz, nebude šťastný dokud všechno nebude moci položit na oltář lásky a rodiny. Prostě to tak má a karty nejsou prostor k tomu někoho soudit.

Čtvrtá pozice – jak to bude vypadat v horizontu do tří let. Už jsem zmínila, že Slunce obecně představuje nový začátek. A to už máme dva nové začátky za sebou, že? Nejdřív eso disků a teď Slunce. Eso disků vnímám jako „hnízdění“ nového vztahu, zatímco ve Slunci fyzicky vnímám přítomnost nových dětí. Celá ta nová rodina září štěstím i zlaťáky, na které se tazatel ptá. Výklad by na tomto místě mohl klidně skončit, ale je tu pátá karta, kterou jsem měla na počátku silné nutkání vytáhnout a to nutkání jsem poslechla.

Král disků je principiálně muž hojnosti, takže potvrzuje celkové vyznění výkladu – tazatel nebude mít nouzi – teď ani později. Co se týká „blikajícího detailu“, vystupuje na mě červený obličej rytíře, jakoby byl spálený od slunce. Možná proto se před ním trochu chrání štítem. Tazatel bude nucen hledat rovnováhu mezi dosahováním finanční prosperity a rodinou, ale není to otázka nejbližších tří let, pátá karta se nachází až za tímto časovým horizontem. Je to jen semínko úvah, které bylo třeba tazateli poskytnout. Pojmenování souvislostí, kterých si je tento inteligentní muž vědom, ale jeho přirozené instinkty mu zatím velí jednat jak jedná. Má spoustu času obrousit starým vzorcům hrany a pomůže mu štěstí a zázemí nové rodiny. Jeho finanční prosperita není ohrožena, může směle popustit uzdu svým pracovním ambicím.

Na dnešním příkladu je stejně jako na tom minulém dobře vidět příběh skrytý pod jednoduchou otázkou. A o to jde. Vždycky je tu příběh, každá otázka je zasazená v kontextu života konkrétního jedince. Ráda se nechávám kartami překvapovat jaký kontext k otázce vyberou, protože často je úplně jiný než jaký by poskytl sám tazatel.

S láskou, Ivana

V obrazové příloze jsou použity karty z tarotové sady Crowley.

Napsat komentář